Pages

Monday, March 14, 2011

Amani kena cubit dengan.............

Korang tau kan sekarang ni anak dara sulungku itu dah bersekolah.. Dah masuk kindergathen..
For all the times, when hubby tanya cikgu2 dia masa pegi amik amani kat sek, her performance was so good... Hahahhaa.. Proud to hear that she a clever gurl.. Alhamdulillah now she started to recite doa makan, doa penerang hati nak start class... Everything went smothly at the school... For me n hubby, kami sgt2 berpuas hati dengan kindergathen ni coz this is the only kindergathen yg ada modul sendiri.. Till now, amani dah manage to read A,B,C correctly n count 1,2,3 corretly... Lagu pun dah byk yg dia tahu.. Betul la org kata, even aku ni cikgu tapi anak ku ini lebih believe in her teacher.. Dia lebih percayakan cikgu dan kawan2 dia.. Huhuhuhu... Sikit2 cakap "mummy.. cikgu kakak kata... mummy, cikgu kakak cakap... mummy cikgu kakak suruh.. mummy, yang tu salah.. cikgu tak ajar camtu pun....."
Hamboi! Hamboi!! Mentang- mentang dha ada cikgu, semua cikgu kamu tu jer la yang betul.. Bih tu mummy ni bukan cikgu ke?
Bila tanya cikgu dia, dia ok ke kat sekolah, cikgu kata ok jer...
But lately, before school holidays, aku realise ada 2 tiga kesan cakaran kuku kat tangan kakak..
Pastu esokkan tu dia nangis, kata ada kawan buat dia..
Aku diamkan lagi coz pikir mayb dia saja create citer tok attract attention kami..
But then 1 day masa pegi sekolah, saje la aku citerkan hal amani kat kawan- kawan sekolah aku n kebetulan ada sorang cikgu ni anak dia sama sekolah ngan amani..
Dia cakap kat aku " Kak, anak kite selalu cite amani kena pukul ngan tasnim" (one of their frens n budak ni badan dia besar)..
Dan dan ati rasa tak sedap coz selama ni tak percayakan cite anak sendiri..
Actually bukan la tak mau percaya but aku malas la nak pegi sekolah, warning2 anak orang... report2 kat cikgu sekolah..
Tu bukan pesen aku coz aku pun tak suka waris buat camtu kat kami kan...
Juz malamnya baru aku borak2 ngan hubby.. mintak hubby tolong tanya cikgu sbb kalau ikut pada luka kat tgn amani mmg la calar2 teruk.. Kesan luka cakaran kuku...
Actually dah byk kali amani ngadu kata tasnim tu dok buat dia tapi aku buat deek jer coz budak2 kan..
Arini gaduh esok baik balik..
Takkan kita org2 tua ni nak masuk cmapur hal budak2 kan... Tak syok la camtu..
Kalau gitu citenya alamat anak aku tak leh ke mana la.. Sikit2 nak kena report kat cikgu.. sikit2 nak gaduh ngan parents kan...

1. Dia kata dia jatuh coz ada budak sekat kaki dia..jatuh tetumus.. yg tu mmg cikgu dia kata dia nangis.. Bila mlm check tgk kepala dia ada lekuk skit.... Ok la takde action taken pun.. Malas nak pjgkan stori..
2. Amani ngadu kata ada budak tumbuk dada dia... Coz dia pertahankan kaler pencil dia.. Dia tak bagi budak tu pinjam... Pun aku diamkan jer...
3. Tak mau pegi sekolah.. kawan cubit... Tgk tgn mmg ada kesan cubitan..

Finally, hubby tanya la jugak cikgu tadika dia, betul ke tasnim tu buat dia.. Dan cikgu tu kata mmg pun ada tapi dia kawan baik ngan budak tu... Hehehehehe..
Kan sudah ku bilang.. kes budak2 kecik jer nih.. Kalau aku tetiba gi serang tak ke kureng cerdik tu.. mmg la parents mana yang tak risaukan.. But aku rasa tindakan kami amat la logik.. Tak terus pegi serang budak tu... At least amani still boleh berkawan lagi dgn budak tasnim tu.. Bagi aku semua tu pengalaman amani sebagai pelajar... Jgn lebih dari tu sudah la.. Setakat tergores kulit sikit tu aku masih boleh maafkan la.. Jgn jadi makin teruk dah la kan..

Ok la habis sudah citer pasal amani.. Budak2 dah bangun pun... Aku nak get ready mereka2 ini.. Hubby nak ajak gi makan kenduri umah customer dia... Till then byeeeee....

No comments:

Post a Comment