Pages

Thursday, April 14, 2011

Check it out..

Salam....

Just nak share sikit la ngan korang, bila umo dah menginjak angka 3 macam2 usaha kita lakukan untuk penjagaan diri masing2.. rite? Camna korang jaga diri korang? Jom share sikit apa aku buat bila umo dah menginjak angka 30 ni...
OK.. Aku mmg paling suke olay total effect nih.. Aku pakai mmg dah lama.. Dan yang nyata, kesan2 penuaan yakni kedut2 esp kat tepi2 birai mata mmg lenyap.. But bukan dengan sebotol dua korang dah nak hasil k.. Sedangkan SKII pun masa antara 6 bln hingga 1 year untuk nampak hasil.. Tapi aku syok pakai ni sbb 1. bau best... 2. dah siap2 ada foundation so if petang2 nak bawak anak kuar main2 ke, just tempek jer krim ni kat muka.. tak payah nak tonyoh bedak terus kuar.. Dah nampak natural... Lagipun SPF 15...

Yang ni pulak loose powder.. Aku try yang SimplySiti punya... Gedik, masa Siti datang Aloq Star mall ritu nak gak cuba camna... Akibatnya terbeli.. Hehehehe.. Bedak ni aku pakai after pakai foundation. Kalau dah tebal sgt foundation aku just dap dap je loose powder ni.. Tak gaduh dah nak tempek 2 way cake nnt lagi tebal mcm opera cina...

Dan ini la 2 way cake yang paling aku suke.. Bila pakai flawless sesgt.. Tak gaduh cari MAC or Bobbi Brown.. Actually aku penah pakai MAC (beli kat Gurney Plaza) dan Bobbi Brown(hantaran kawen dr hubby)

Ni pulak foundation yg aku guna.. Nak tutup celaan esp jeragat yang makin bermaharajalela kat muka ni.. Makin lama makin byk pulak bila umo dah meningkat ni.... Tapi alhamdulillah, sejak aku pakai 1 produk ni yg beautician tu promote masa aku pegi massage n scrub body kat Delia Day Spa... Aku suke foundation kat atas ni Maybeline Angel Fit coz dia sesgt la flawless.. Sama macam bedak 2 way cake kat atas nuuunnnnnnn... The best yg pernah aku guna.. Bedak mmg tak nampak bertampung... Tak bertempek2... Sekata jer.. Dia punya testur mmg smooth sesgt... 

Yang ni pulak, aku mmg spare jer dlm handbag memandangkan tangan aku mmg cepat kering.. Sesgt la dry.. So bila rasa kering semacam jer.. cepat2 ler sapu.. Sebab apa.. bila makin bertambah umo ni, kesan kedutan mmg ada banyak di merata- rata... Tangan pun dah nampak la perubahan umo aku ni kan.... Dah tak sekata macam dulu lagi...

 
Pencuci dan penyegar, aku mmg guna Safi rania... hehehehe.. Actually aku terbeli safi rania ni coz aku terpikat dengan iklan "Usia, bukan jadi ukuran" lebih kurang la camtu bunyinya.. Hehehehe...Terpikat la coz model iklan tu comel jer.. Aku pulak perasan macam kalau aku pakai produk safi rania ni, muka aku pun budget comel ala- ala model tu la.. Chait!!! KAlau la aku chumel macam tu, kan best....

Haaaaaa!!! Ni la produk yang beautician tu perkenalkan.. Tiap2 malam aku pakai sikit jer.. Dia  baru2 kata "lu spu cikit2 caje... Layang- layang caje looo... Nnt lama2 boley jadi cantik looo macam kami loooo".. Mmg la ko cantik amoi oiii... Nnt la tiap2 malam aku pakai jadi cantik mcm ko... Tapi actuallynya mmg kureng la jeragat2 kat muka aku nih.. Pastu kan baru2 ni aku ade sukan n balapan kat SK Padang Pusing, aku jadi penjaga masa so dah tentu2 aku dok tengah padang jer, so muka mmg ade belang2 la bila bukak tudung, so tiap2 malam aku mmg sapu  krim ni kat muka.. dan hasilnya, kureng la kesan itam berbelang2 ala-ala kuda belang tu....

Yang ni perkara wajib before sediakan makanan atau nak bersentuhan ngan anak2 esp bila aku abis sek or lepas berurusan ngan murid2 aku coz  korang pun tau kan... Anak2 murid aku ni bknnya normal mcm budak2 biasa so byk enyakit depa ni.. So ini antara langkah berjaga2 aku dan semestinya sentiasa ada dlm handbag aku...


Nota lengan: Itu jer nak share.. Aku mmg tak pakai produk mahal2 macam MAC ke Bobbi Brown ke... Sebab? Tak berapa cantik pun hasilnya.... Biase2 aje macam pakai produk biasa jer.. Harga mahal tapi hasil hampeh... Korang mesti tak caye kan.. Try la if korang nak tau.. Hehehehe.. 

1 comment:

  1. as..produk kita lebih kurang sama je..cwa utk make up slalunya maybelline @ silkygirl..

    skang utk cuci2 muka dok pakai safi rania jugak!

    ReplyDelete