Pages

Thursday, April 7, 2011

Tinggal lagi 3 bln nak rayeeee....

Korang dah buat persiapan raye?
Hehehe.. mcm poyos jer aku coz over excited nak melaram kan..
Ngeeeeeee..... aku punya baju raye dah siap.. Kali ni siap awal... Bkn apa coz tetiba ternampak dan terberkenan dimata..
So seperti biasa aku terbeli.. nasib baik belum terpakai lagi.. iman kuat nak pakai raye.. Ngeeeeeeeeeeee
So untuk buat hati pengarang jantungku itu.. mr armi mokhlis.. Aku dah belikan kain.. just nak anto g tailor... Mula2 refuse but bila tanya "yang.. takkan tak mau melaram raye ni kot" Dia senyum jer.. Senyum2 tanda setujukan.. So aku sepantas kilat terus ke Gulatis after school.. Baik beli kain  utk hubby secepat mungkin before dia ubah fikiran.. Kalau dah ade dpn mate nak tak nak kena gak wat bajukan.. Takkan nak membazir kain yg dah beli tu kan.. Hehehe..
Seperti biasa akal aku mmg ligat berputar... Ngeeeeee..
Dan untuk anak- anak daraku itu juga telah aku belikan kain...
Mak datuk.. pilih punya pilih..again terminat & terbeli kain yang agak mahal sikit la compare to their mummy and daddy.. Kain daddybaru brapa hengget jer per mtr but our dotter kain untuk buat baju harga lain untuk buat kain harga lain pulak...Baju deme nih lain2 harga... Tu belum masuk upah jahit baju & upah nak jahit manik coz kain baju mereka kosong.. So tahun ni budget nk jahit manik sikit la kan... Glam gitu anak2 I... Ngeeee... Macam mummy dia la... Glam.. glam... shining..shining.. blink..blink.... Hehehehehe (macam mengilai cik pon)
So sekarang target aku nak anto kain2 ni ke tailor.. Opssss!! Hubby masa mula2 tunjuk kain tarik muka gak la.. but at last.. malam tadi tanya "mana kain yayang.. nak g antar kat Singapore jahit"... (Bukan sampai ke singapore jahit k.. tailor tu nama singapore)
So sekarang tinggal kain baju mummy jer..
Actually dah beli siap kat vietnam (pesan kat kawan).. but then aku rasa macam nak guna untuk sambut ari guru ni jer..
Aku mmg suka beli baju from vietnam esp baju kurung or kurung moden.. Coz baju mmg very the glam.. siap ngan manik2 bagai ala- ala datin wanabe.. Itu pun dah kawan aku amik la kos dia skit kan... Kain pasang pun byk aku beli dr vietnam...
So my fren tu kata this coming june she`ll be there again.. So why nak save the kurung for raya rite.. Just use it n buy a new one for ur hari raya.. Itu kata hati aku la kan... Tengok la nnt camna citernye ek..
Dan untuk anak2 dara den yang duo orang tu.. Den dah bolikan dah baju siap2.. Macam biasa la.. den kan suka menempah2 baju rayo untuk anok2 den.... Even den tak pegi jalan luar negaro un.. anak2 den totap bergayo baju2 sano tu eh... Alhamdulillah.. Amani dah ade blaus 4 helai.. Adelia ade 3 helai... Next month cargo my fren from paris reach M`sia and jeans, shorts, skirts and dress for both girl will be given middle of may...
So nanti just tinggal nak belikan socks (last year alang hadiahkan sock guess) and shoes.. Shoes ni pun mayb aku nak order ngan my senior yang dok kat OZ.. But for time being, aku lum boleh contact dia coz dia baru sesgt balik sana after a few weeks balik m`sia lawat mak pak dia... Sbb kasut2 PP yang dia belikan from there mmg cantik.. Nmpk ranggi skit.. Kalau M`sia ni alik2 Nike, adidas, Osh Kosh, Clarks.. Crocs.. Tapi mcm tak syok jugak la ngan jenama2 ni coz, aku g pasar mlm adidas & nike (RM20).. Crocs (RM10)..Clarks(RM15) ayo ma ayo pa.....


Nota kaki:- sori la gambo tak dapek den nak lotakkan.. bukan apo.. nnt tak soprise ler if den lotak kat sini.. Nnt kome2 tiru pulak baju2 anok den... Heeeeeeeeeeeeeeeeeee.. Jgn mare ek.. Den melawak jer.. Kalau nak samo pun apo salahnye.. Duit kome yang keluar bukan duit dennnn..

Ok la adios..amigos.. den berambus dolu ek....

1 comment:

  1. wahhhhh.awai x awai lg dah siap baju2 raya ni heheheee..

    cwa pun skang ni planning utk baju2 akikah je dulu..tp baju2 utk raya tgh b'putar jugak dlm otak ni hahahaa..

    biasa la as..kita yg pompuan je yg sungguh2 pikir bab2 ni kan..

    ReplyDelete