Pages

Tuesday, April 26, 2011

Dua perkara nak share

Salam dan hye peeps...
Actually aku nak share a few things ngan korang2 semua but since dah lewat malam... mata aku pun ala- ala manja nak tertutup gitu, so aku decide tonite just 2 stories to share with u guys...
1. KEPANASAN..
Wow!!! is it because of global warming... siyesss... sungguh2 panas... Bukan aku saje yang rasa macam ni.. Aku pikir semua org kat luar, dalam umah semua rasa kan kepanasan tahap dewa nih... Huhuhuhuh....Umah aku, kalau nak tido , mmg awal2 dah on air cond bagi bilik sejuk... Lega la sikit bila masuk jer bilik aman damai je sejuknya... Then bila nak off jer aircond mula la budak2 dua beranik ni terpekik terlolong malam2 buta "on aircond.. on aircond..." Ayooooo.... Jgn tak tau k.... Anak2 aku ni kulit mende pun tak tau la.. Kipas pun on tau... Tapi kalau angkat or ubah depa dari tempat tido meka2 nih, amboi.. macam salai atas api... Basah lencun tilam diorang ni... Last2 tiap2 malam kipas on.. aircond pun on.. Agak2 tgh malam sejuk sgt baru off then bila terjaga, rasa2 macam dua2 beradik ni resah gelisah, on balik aircond... Nape la ek skg ni panas sgt??? Agaknya betul la dunia di akhir zaman.. Koi lama koi panas kan??? Pakaian masa di rumah dah sah2 yg paling nipis, yg paling seksa.. Kalau boleh kemban dah lama aku kemban.. Anak2 pun sikit2 nak main air.. sikit2 nak masuk toilet.. Kalau adelia " mi.. nak yak.. nak yak..." Maksudnya "mi.. nak berak" Jgn tertipu.. tu hanya la trick anakku nak main air jer... Dah rasa sejuk skit baru la keluar.. Huhuhuhu...  Aku rasa la mayb jugak kita rasa makin panas sbb korang perasan dak semakin banyak hutan ditarah.. bukit digondolkan? Cuba tgk kat Cameron Highland... Tak cantik kan view dia? Lompong sana sini.. Tak hijau macam dolu2 kan???
2. Mak nak operate mata..
Huhuhuhu.. Actually dah lama mak kata nak operate mata.. So today aku kena la cuti sebab nak jaga si kiut miut mummy adelia coz nanny nak kena g hosp... Pegi sana tetiba doc kata tak leh pulak operate,.... Postpone to 11 May admit then on 12 May operation coz today got 6 urgent cases to handle... Adoi la.. Poning pala den mikirkan.. Actually byk perkara yang aku pikirkan dan peningkan.. 1stly dah tentu2 pasal mak kan.. Coz td staff nurse ada ckp operation ni blum tentu lagi berjaya atau tidak.. Kami berusaha yg lain terserah.. Cewah!! Pandai gak nurse cina ni cakap ek.... 2ndly dah tentu2 si kecik manis mummy.. Adelia.. Huhuhuhu.. Sape la nak jaga adelia selama sebln ni kalau nanny operation.. Aku sebenarnya berat hati nak antor adelia ke nursery.. Bkn ape.. Korang pun penah dgr kan kisah adelia yang tak cekap jalan sgt la, yg minum suka tersedak la.. yg nangis boleh berjam2 lamanya kalau tak kena tempatnya.. Huhuhu.. Tension!! Stress!! Mikirkan sape yg nak jaga adelia.. Lasty2 mak cakap abah nak jaga n kak ita(my sis) janji byr upah ngasuh kat dia.... Apa2 saje janji anak aku ni selamat di bawah jagaan family sendiri.. Abah sanggup 1/2 day keje untuk jaga adelia coz my mum dah surely tak leh jaga adelia almost 1 month.. Doc dah advise jgn angkat berat, jgn menumis makanan, jgn stress, jgn bla bla bla.. jgn tu.. jgn ni... untuk jaga mata mak sebab kalau tak berpantang betul2 mak boleh buta.. Huhuhuu.. Nauzubillah.. Jgn la tarik nikmatmu itu Ya Allah ke atas ibuku....
Ok la itu saje nak share ptg2 ni.. Aku mmg dah lama tak hupdate blogcoz aku mmg bizi bangat.. Muka pun dah berbelang2 macam zebra coz baru2 ni bawak team bola baling lawan peringkat daerah.... Ada byk perkara nak hupdate but one by one la ek.. Till we meet again bye.... Salam

nota sikt: MITI tolong la cepat skit approve AP kami.. Huhuhu.. Lambatnya.....

No comments:

Post a Comment