Pages

Sunday, April 3, 2011

Kecurian lagi....

Apakah?
Aku igtkan dah lega la after 1 year sekolah aku clear from kecurian..
Actually bukan sekolah but kelas aku..
But now terjadi lagi..
Dan sebagai langkah berjaga- jaga n to be more alert esp kepada aku yg jadi bendahari kelas.. yang dok pegang duit budak2  ni memang kena more.. and more.. and more alert..
Huhuhuhu.. nape la ko mencuri ek...
Bukan ke gaji same2 dapat..
Ape yg tak cukup lagi..
Kalau dah rasa duit makin kurang.. gaji makin rapat.. jgn la tambah hutang..
Jangan la berlagak..
Beli setakat yg termampu.. kalau org amik utang.. ko jgn la amik utang sama...
Last2 amik duit orang nak cover gaji yang tak cukup..
Pening la...
Bukan apa.. bila dah jadi kes cam gini..
Kita nak tinggalkan barang2 berharga dlm kelas.. such as handbag, laptop pun rasa tak secure..
Tui dak?
Risau kalau2 aku adalah mangsa seterusnya...
Haishhhhh!!!!
Yang bestnya.. kalau dlm wallet kita ade RM150.. pencuri ni baik ati gak la coz dia amik seratus jer.. Tinggalkan lagi RM50 buat spare kita belanja.. Hahahah.. cerdik.. cerdik.. bertimbang rasa pun ade ek...
Orangnya dah diketahui coz dulu dia dah pernah wat kerja camni.. Dah kena tangkap.. Tapi dia merayu..
SO ingatkan dah insaf..
Aku pun baru tau jer kes ni coz dolu masa jadi aku tgh cuti bersalin...
Masa masuk bekerja my boss panggil masuk bilik stori cite sebenar..
Since that day aku mmg alert sesgt..
Pastu dah terleka la seketika coz last year mmg clear abis citer pasal dia..
Kepada yang mengambil.. insaflah k...
Takkan nak beli pampers anak.. nak beli susu anak guna duit hasil curian kut..
Tak berkat satgi kot...

2 comments:

  1. alahaiiii kt sekolah pun masih ada org m'curi ye?kalo budak2 sekolah yg buat lg sedih kan as..

    ReplyDelete