Pages

Sunday, February 20, 2011

All abut planning..

Salam 1 Malaysia..
Kali ni aku nak stori bout pil perancang la.
Kisahnya sebab aku baru remove my implan n belum berhajat nak tambah family members lagi buat sementara waktu...
So if dah bukak, kena la makan..
Gyno suggest kat aku makan YAZ.. Adik beradik dengan Yasmine but bit expensive.. Features same n exectly like Yasmine but... it contains 28 tablets compare to Yasmine...
Bagusnya YAZ sebab dia 28 tables so period tak period.. gelong tak gelong period tu abis jer 28 biji, cekik la pek yang baru..
Hehehehe... Sejak2 makan ubat ni, aku makin mahir.. (bukan maher zain tau)..
Bukan mahir apa but since aku pegi bukak implan tu n discuss ngan gyno tu, aku reti la sikit sebanyak ttg pil perancang ni...
Kesannya:- menurut gyno tak leh gemuk but.. kalau nak gemuk tu.. dok saja pun leh gemukkan??? Pandai2 la kita....
Mula2 makan tu, takut la jugak kan... Apa kes kalau "terlekat" jugak... Takde makna apa kesnya..
Kalau lekat jugak redha jer la.. Terima jer la seadanya sama mcm adelia.. Hehehehe..
So dari situ la mula aku survey sikit2 bout family planning.. Bout women menstrual, bout pregnancy...
Korang.. aku bukan tak mau anak lagi.. but for time being, aku nak la releks skit.. Bagi ekonomi kami makin kukuh..
Skg ni bukan tak kukuh but byk perkara nak kena settlekan thn ni... Sebab utamanya tentulah kes rumah..
Bila semua dah ok nnt, insya Allah, kami pun nak jugak menambah bilangan cahaya mata.. Takkan 2 orang jer kn... Selagi ada kuota, kita penuhkan jer la..
Bkn apa.. kualiti itu penting but.. Dah tua2 nnt, anank-anak pun penting jugak.. Jgn sebab nak kualiti, dah tua nnt dok la pandang muka laki bini jer.. Dah anak2 semua jauh.. Ada pun 2 orang jer.. Hehehehe.. Itu aku la ek..
Prinsip korang aku tak sure la.. Kalau aku byk pun takpe sikit pun takpe.. Janjimau riuh 1 kampung bila anak2 aku balik.. Tapi agak2 la jugakkan..
Bukan la aku nak sampai 1 team football... Hehehehe.. Satgi orang kata aku kilang pulak... Produce jer kejenya...
Tah lak orang.. layan jer la ek..
Yg penting.. anak2 kitam mebesar jadi budak yg sihat.. pandai.. soleh & solehah..


p/s:- amani tgh syok tido dlm bilik siap pasang air cond, pakai spender jer.. Mataku semakin layu.. Minta disorong bantal tapi otak tak mau sbb tido siang nnt jadi tabiat.. Ari ni tido esok nak lagi.. lusa nak lagi.. Last2 badan mcm gorila.. (aku la tu)..

No comments:

Post a Comment