Pages

Tuesday, February 1, 2011

Kisah adelia

Salam semua.....
Petang yang damai ni tetiba teringat anak2 kat umah mak..
Apa la kerja budak2 dua orang ni..
Dalam kepala hotak aku sekarang ni.. at this moment.. at this hour..off course my kids tengah membuli makcik2 mereka.... hahaha..
Apa kisah lagi kalau bukan sedang bermain basikal sambil membuli makcik- makcik mereka a.k.a adik n kakak ku... Muahahahaha..
Amik korang.. kena buli ngan anak sedara korang yg memang bijak + comel + aktif + banyak mulut...
Tetiba teringat cite adelia.. my cute apple pie....
Time tu ptg camni la..
Time mereka tgh dok main kat luar umah mak...
Tetiba adelia dtg dekat kat aku.. Sambil pegang kaki.. Sambil cakap
" Miiiiiii.. toto tang..."
"Apa dik??? Adik cakap apa ni?"
"TOTO TANNNNNGGGGGG"
Apa yang dok toto tang nya ni??? Aku puas pikir apa dia la maksud toto tang tu...
Last2 adik aku yg kecik sekali (tapi size badan yg paling besar antara kami) cakap" Dia cakap dia JATUH LONGKANG laaaaaaaa"
Ya Allah!!! Anakku!!!! Susahnya nak paham bahasa mu itu... Huhuhuh
Kadang2 herankan nape anak2 cakap pelat sedangkan si kakak cakap elok jer masa umo 1 thn +++..
Aku n family mmg takde maknanya nak ajar cakap pelat2 nih..
Setengah org mmg saje2 cakap camtu kan ngan anak diorg.. Kununnya manje2 gitu...
Cth: besar- eca
susu- cucu
bantal- atai
geli- eli
Bukan aku la ek camtu...
Aku cite la kat my MIL.. then my MIL cakap...
Adelia ikut daddy dia kot coz daddy dia mmg sejak kecik till kindergaten mmg pelat...
Tapi bkn la sbb MIL n FIL aku ajar.. Dia sendiri camtu..
Mayb la kot kan korang- korang..
Mayb amani ikut aku..
Adelia ikut mcm daddy dia...
Tu belum lagi dia cakap...
1- Miii.. nak doooooo.... Atok" (mummy, nak tido.. ngantuk)
2- " Miiii.... atai....." (mummy... gatal nyamuk gigit + nak soh tolong garu)
3- " Mi... wa bit..." (mummy.. cik wa cubit)





Permata hati mummy & daddy
p/s:- semakin hari semakin sayang.... Rindu zaman baby mereka... Bau baby mereka.. Kakak still ade lagi bau busyuk masyam baby dia.. Adik kalau cium.. Kusssssss semangat.... Masyam !!!!!!!

No comments:

Post a Comment