Pages

Friday, February 25, 2011

Saya Sayang.. Cinta Kamu.....

Malam tadi masa nak tido...
Ada conversation between us yang buat hatiku tersentuh...
" Sayang yayang dak?" Aku diamkan aje...
"Sayang anak- anak dak?" Still aku diam jer...
"Yang tau b tak sayang yayang coz b selalu tak puas ati ngan yayang... Tapi yayang mintak sayangi la anak- anak kita tu....."
Aku terus jawab.....
" Yang, b sayang yayang n anak- anak sangat2"..
"Yayang n anak- anak segala- galanya untuk b"...
Itu antara conversation aku dan hubby. Dannnnn..... conversation tu menyebabkan aku terpikirkan seorang collegue aku kat sekolah..
Husband dia dah mati n now ada kawan- kawan nak jodohkan dia dengan pengganti yang baru...
Since anak- anak pun dah besar... Kami kat sana pun mmg mengalu- alukan dia berkahwin baru sbb nnt bila anak- anak dah masuk U.. sape nak jaga makan minum sakit pening dia..
Tau apa dia cakap...
" Ingatan kak kat arwah abg husin masih kuat lagi.. Tiap2 pagi b4 p sekolah kak sembang ngan gambar abg husin.... Belum tentu ada orang boleh jaga kak sebaik abg husin... Sanggup dok berjam- jam kat kedai kopi tunggu kak pilih kain kat kedai"
Betul kan???? Orang lain belum tentu boleh jaga, terima kita seadanya seperti suami kita... Yang tu mmg aku sgt2 akui... Sebab hubby cakap
 " Yayang pun tak tau kenapa la yayang sayang sangat2 kat b.. even b selalu buat perangai pun tapi yayang tetap sayangkan b"
Korang.. aku mmg akui aku selalu buat perangai.. Dari bercouple sampai la kawen.. Mmmg selalu menyakitkan hati suami tapi aku sayangkan suami.. Mmg aku sendiri akui... kalau aku tak kawen ngan suamiku ni.. aku pun tak tau apa jadi dengan aku sekarang... Semuanya kerana hubbyku ini...
Orang lain mmg takkan boleh terima perangai aku.. Panas baran, suka marah2.. kalau marah sorang, dengan anak- anak sekali terkena tempiasnya... Betulkan.. cuma suami kita sahaja yang paham dengan perangai kita... Sbb tu, aku selalu doa moga Allah tetapkan hati suamiku untuk aku sorang sahaja... Aku mmg sayangkan hubbyku.. Tipu kalau kata tak sayang.. Mmg sgt2 sayang.. Dia yang sangat2 memahami diriku luar dan dalam.. Sahabat untuk aku ketawa dan menangis.. Sahabat yang baik untuk mendengar semua luahan hatiku..... Suami yang amat memahami susah senangku.. Suami yang penyayang.. Suami yang sangat2 baik... Bohong la kalau kata aku tak takut.. Aku mmg takut andai kata satu hari nnt Allah amik suamiku dari aku masa aku masih memerlukannya.. Mcm k.masyitah kawan aku tu... Sape yang tak pernah terpikirkan???? Aku mmg terpikir andai kata itu yang terjadi.. Mcmana la hidup aku anak beranak... Betul akan ada pengganti juga suatu hari nnt tapi samakah??? Tuhan tu mmg dah berikan kita hidup berpasangan... Yang cakap byk dengan yang pendiam.. Yang pemarah dengan yang cool.. Yang hitam dengan yang gelap.. Pendek kata semuanya adil... Apa2 pun aku amat-amat bersyukur dengan suamiku ini...

Saya amat sayang dan cinta kamu....
Ya Allah, pelihara la suamiku ini.. Panjangkan umurnya, murahkan rezekinya, berikan kekuatan dan kesihatan tubuh badan pada suamiku ini..
Moga rumahtangga kami berdua kekal selagi hayat dikandung badan..
Moga aku dapat menjadi seorang isteri yang solehah...

Buat suamiku..
Aku amat meyayangimu..
Takde orang lain boleh layan b seperti yayayng..
Yayang sgt2 baik. Kdg2 jeles dgn kekuatan hati yyg... Yyg tak pernah marah2, buruk sangka, jeles tak bertempat... Amat supportive... I`m proud to have u n our dotter in my life... Love u so much yang....

No comments:

Post a Comment