Pages

Thursday, February 24, 2011

Sesambil kereta dicuci bangla...

Hahahaha..
Arini kerja aku amat mudah...
Semuanya aku serahkan kat orang- orang utk selesaikan tugas- tugasku..
Apakah???
Hehehehe.. Dasar pemalas kan? kan? kan?
Hehehehe.. Ari ni ari malas sedunia ASLINA MOHD NOR...
Tadi lepas sekolah, terus rush balik umah..
Sebabnya??? Aku nak amik BIBIK MARI bawak balik umah aku..
Iron baju, lipat baju yang dah macam bukit bendera tu... cuci toilet, mop lantai, sapu sawang, vacum karpet, basuh baju kerja aku (cucian tangan)... Settle kerja mummy utk ari minggu ni.. Boleh la mummy ronggeng- ronggeng ngan daddy dan anak- anak mummy.. Makan pun aku nak tapau kedai jer malam ni...
Biasanya kalau ari gaji mmg kami makan kat kedai...
Bolehkah????
Mana boleh.. esok tak cadang nak ke mana- mana even esok weekends coz adelia got high fever yesterday ptg..
Terpaksa la us bring her to PMC utk further check up sbb elok- elok jer main tup tup demam pulak dah...
Muka budak perasan chumel n macam nak kena slap jer kan????
Korang layan jap la pic apple pie aku nih.... 
Muka budak sebelum demam





All bout her yg perasan sgt2 nak ke sekolah mcm kakak... Bolehkah budak ni???
Tak konpiden mak!!!
Ok sambung pulak cite pasal tadi tuuuu...
Lepas bagi arahan pada bibik mari, aku kuar umah..
Dah pesan suruh lock umah n kunci simpan kat tempatnya..
Now, aku ada kat kedai cuci kete..
Cadangnya just nak cuci n vacum skit kete kesayangan kami nih...
Tetiba disogok pulak dengan mamat nepal ni.. terus TERUBAH pikiran nak beri nafas baru pada kete MYVI ku itu..
Polish luar dalam, wax tayar, polish lampu, polish cermin.. Complete mamat ni bagitau RM200..
Ok clear....Janji kete aku jadi macam baru kembali..
Cian tengok.. dah la teruk amielin lenjan dia tiap2 ari ulang alik 40km ++++
Alor setar- pendang.. Ari cuti pun kena berkhidmat bawak tuan dan anak- anaknya berjalan- jalan..
Kalau tak penang, perlis... paling dekat pun TESCO..
Ciankan..
Tapi sungguh gumbira kerana.. even duit abis tapi keretaku telah berubah wajah..
CANTIK...... Amat la berpuas hati dengan keretaku itu...
Nnt ya aku upload pic MYVI ku itu..


Sekarang dia sedang dicuci.. dipolish.. utk kelihatan cantik...
Hehehehehe.. Ishhh!!!! Nepal ni pun pening gak..
Kejap2 dtg promote kat aku.. Nak wat tu la.. nak wat ni la...
Korang agak2 la wei..
Kete aku MYVI jer..
Kalau mercedes aku buat la apa korang soh buat.. Janji kete aku cantik la.... 
Panjang deretan murid- murid nak salam ngan K.jariah


Cikgu- cikgu yang mula2 dok meghenyeh pastu pakat nangis sedih...
Ustazah Farah Najwa, Cikgu Afifah, Aku & Cikgu Najwa



Dan pic2 di atas aku nak tunjukkan kat korang..
Tadi kat sek aku ada majlis perpisahan (dlm bahase omputehnya farewell party)
utk PK Ko kurikulum kami yang dapat bertukar ke sekolah Paya Mengkuang, Guar Cempedak.
Aku mmg sedih sgt la coz Pn. Hjh Jariah ni teramat la baik orangnya..
Cakap pun bahasa lemah lembut jer..
Kalau dia ni mintak tolong tu..Mmg guna bahasa yg paling enak utk meminta tolong kita buat kerja..
Aku mmg amat menyenangi dia n rasa kehilangan sgt..
Dah la dia ni ala- ala mommy2 gitu.. mmg keibuan ssgt..
Harap2 aku pun mcm ni la ek bila nak pindah..
Meraikan kegembiraan utk bertukar tetapi kesedihan utk berpisah...
Guru- guru arak dia sampai ke sekolah baru naik kete GB sek aku..
Harap maklum.. kete putih tu bkn kete aku ye..
Kete GB kami...
Kalau la kete aku.. alangkah sonotnya aku...
Ok la habis sudah aku berceloteh...
Tapi keteku belum siap lagi nih...
Nak balik umah mak.. amik kanak2 ribena 2 orang tu yg tido masa aku tinggalkan kat umah mak...
Pastu nak pegi amik hubby kat stesen bas shahab perdana laks..
(mr hubby naik bas kalau aku pakai kete)...
Tu yang membuatkan aku makin nekad nak pakai 2 kete tu..
Tapi mampukah????
Huhuhuhu....
Ops.. b4 aku pegi tgk kete chumelku itu, apa kata layan juga pic anak2 aku yang tido bergelimpangan ....
Macam kena tembak ngan senapang patah pun ada...
Tonggang terbalik anak- anak aku tido...

Kaki kakak atas badan adik

Ok la.. aku nak pegi tgk hasil keretaku itu yang tgh dikerjakan dek nepal nepal nih...
Till then babai...
Hapi holiday esok..
Selamat berjalan bersama keluarga..
Selamat menghabiskan duit gaji yang baru masuk...
Selamat.. selamat.. dan selamatttttttttttttttttttt..



p/s:- wah!!!! sakit sungguh pinggangku bangun pagi tadi.. Penangan main badminton kelmarin ptg... Tapi mmg syok.. Badan pun rasa ringan.. Even byk kali "pancit" tapi semangat nak kuruskan badan ttp ada.. Actually bkn nak kurus sgt pun.. but more kpd nak sihat... Nak buang toksin dlm bdn ni... SOOOOO.. next week nak join lagi... Dah ajak hubby pegi beli new racket & badminton shoes yang sesuai... Semangat!!!! Adik aku pulak ajak hubby main golf..
Pegi la yang oiiiiiii.. Janji beriadah.. Jangan asyik dok mengadap laptop jer.. Pegi kuar2kan peluh sama.. Nak main golf ke.. nak main badminton ke.. Aku galakkan.. Yang aku tak galakkan lepas main sukan lepak kedai kopi..... Yg tu boleh mendatangkan marah.. So next week.. hubby akakn ke 1st training section kat driving range dia... Good luck dear.. Hehehehe...

No comments:

Post a Comment