Pages

Tuesday, November 9, 2010

Cerita Tentang Sang Suami






 Dia lelaki yang saya kenali dari tahun 1999 melalui laman sembang mIRC.. Believe it or not melalui laman tu saya dan suami berkenalan, couple dan akhirnya mendirikan rumahtangga hingga ke hari ini..... dia yang banyak harungi suka duga bersama- sama saya.. Dialah yan memberi perangsang pada saya di saat saya down dengan kerja, dia jua yang menjadikan hari- hari saya bersemangat untuk bekerja... Bukan seorang yang suka bercerita- cerita, berborak- borak kosong.... Dia yang saya kenali selama ini seorang yang perahsia, tak suka borak ttg keburukan orang dan yang penting, dia teramat komited dengan kerjanya.. Setiap tutur kata sentiasa bernas... Kadang- kadang saya kalah bila berdebat dengannya.. Saya akui dari segi kelayakkan belajar, saya lebih tinggi taraf pendidikan dari dirinya namun dari segi ketajaman akal fikiran, yang lebih rasional dalam apa jua keputusan adalah si dia...
Kami bercinta terlalu lama... 9 tahun menulam cinta.. Dari matriks hinggalah saya tamat.. Dari kami masing- masing kurus kering tubuh badan hinggalah gemuk gedempol dua- dua orang... Dari meniti tangga terbawah, merangkak- rangkak untuk memulakan hidup, dia lah yang sentiasa berada di sisi saya..Membantu apabila saya stress, down, moody... Dia manusia yang telalu penyabar bagi saya..
Masa saya bekerja di Penang under BCB bank, kami nyaris- nyaris puus tunang.. Tapi seperti yang saya maklumkan sebelum ni, dia seorang yang rasional.. Amarahnya tidak ditunjukkan.. Dia sabar menuggu saya hingga saya berubah hati kembali...
Dia jualah yang memberi sokongan, menjaga permata hati kami yang pertama amani damia qistina sepanjang saya menjalani kursus perguruan lepasan ijazah selama setahun.. Tanpa pernah mengungkit, tanpa pernah mengeluh dia sabar... Menjadi tempat untuk saya meluahkan rasa hati yang terbuku terhadap lecturer saya yang amat- amat menensyenkan sepanjang praktikum saya.... Dia jualah yang beri pinjam bahunya untuk saya tumpang menangis bila hati sedia...
Saya teramat- amat menyayangi lelaki yang seorang ini.. Bagi saya, dia tidak sekacak Brat Pitt (pujaan hati saya), tidak sehensem Tom Cruise, tidak sekaya Tan Sri Syed Al- Bukhary tetapi dia cukup menenangkan hati saya.. Dia bisa buat tidur malam saya termimpi- mimpi.. hati tetawa riang saat- saat duduk bersama.. tempat saya tanpa segan silu menceritakan masalah saya walaupun terlalu peribadi... Kisah sekolah yang tidak bolh diceritakan kepada sesiapa... Saya percaya, dia seorang pemegang mohor besar rahsia kerajaan yang tidak sekali- kali menceritakan kepada orang lain...
Saya sentiasa berdoa moga lelaki ini sntiasa berada di sisi saya saat susah dan senang.. Saya memang telah memasang niat saat pertama kali bergelar isteri kepada ARMI MOKHLIS pada 10/3/2006 di saat dia melafazkan akad untuk menyatukan kami berdua, saya akan menyayangi dia seumur hidup saya..Saya sanggup apa sahaja asalkan bersama dengannya.. Doa saya moga suami saya ini sentiasa diberkati Allah, diberi kekuatan dan kesihatan tubuh badan, dimurahkan rezeki dan yang penting, hatinya tidak berubah terhadap saya seumur hidupnya.. Moga ikatan perkahwinan kami kekal hingga ke akhir hayat.... Amin


Seorang yang amat sayangkkan kanak- kanak

Bersama anak kami adelia

Antara permata hati saya.. Saya sayang kamu berdua...

Moga perkahwinan kami kekal seumur hidup kami....

p/s:- buat suami tersayang ARMI MOKHLIS, kasih sayang antara kita makin mekar dengan adanya anak- anak kita yang comel dan pintar... B sayang yayang.. Ikhlas dari hati b.... Truly love u my dear....

1 comment:

  1. wahhhh n3 kali ni very the romantic hehehee..

    insyaAllah wa doakan semoga hubungan yg dibina itu b'panjangan hingga ke akhir hayat..ameen..

    pray for me too!

    ReplyDelete