Pages

Thursday, November 18, 2010

Kenapa... Kenapa... Kenapa....



Mode untuk malam ni sedih... Walhal saya seronok sangat dengan husband & anak- anak siang tadi..Keluar jalan- jalan ngan suami n anak-anak sementelah kami bercuti smepena Hari Raya Aidiladha... Saya tak paham.. saya tertanya- tanya di mana salah saya sampaikan hati ni tak abis- abis disakiti.....
Geram+ tension+ membara..
Saya takde masalah ngan sesiapa.. Jarang sekali masuk campur hal orang.. Korang nak beli emas ke, rumah ke, barang ke, apa ke lantak korang la janji jangan kacau urusan aku... Korang nak bercakap laki bini ke, nak mengamuk ke, nak pukul anak ke, nak marah anak ke...
Tapi kenapa bila tiba urusan saya, ramai sangat yang ingin masuk campur.. Saya akui mungkin mereka menyayangi saya tapi biar saya uruskan urusan hidup saya dengan cara saya sendiri...
Kenapa mesti menyakiti hati saya.. Cukup saya tak senang hati kerana mereka mencampuri urusan diri saya..
Kalau bahasa kasarnya " LANTAK AKU LA OIIII NAK BUAT MENDE PUN.. KORANG PEDULI APA???? MIND UR OWN BUSINESS!!!!
Kawan- kawan....
Kawan memang la kawan tapi kalau nasihat tu hanya untuk menyebabkan saya lagi pening kepala memikirkannya dan buat kehidupan saya makin kacau bilau.. Tolong lah abaikannya... Saya pening la.. Untuk memuaskan hati semua orang.. untuk menyenangkan hati kawan- kawan.. Kelak saya yang menderita.. Kelak saya yang gila... Kelak saya yang bakal bercerai- berai dengan suami.. Nauzubillah...
Biarlah saya dengan kehidupan saya.. Nak beli rumah besar mana ke, kereta besar mana ke.. Jangan saya ganggu kalian sudah la.. Saya dengan urusan keluarga saya tanpa ada masalah dengan sesiapa.. Banyak mana gaji dalam bank saya selepas tolong hutang piutang bukan masalah kamu semua untuk ambil tahu..
Apa yang saya makan di rumah bukan untuk kamu semua pertikaikan...
Tolong biarkan kehidupan saya lebih privasi.. Ni sikit- sikit kena jaga hati.. Sikit- sikit kena ambil berat.. Kena itu.. kena ini... Hati saya siapa nak tolong jaga???? Susah saya ada kalian datang menolong???? Pening!!!! Sungguh pening!!! Sungguh fade up dengan dunia sekarang!!!! Terlalu tension...
 

4 comments:

  1. kenapa ni as?mcm berat sgt masalah tu?sabaq la as..dlm dunia ni kalo x ada org hasad dengki mmg x sah la..

    nak beli itu ini pun bukan guna duit depa pun kan..

    just go on wif ur life..bolayan je org mcm tu!

    semoga maju jaya dlm hidup ye as!

    ReplyDelete
  2. wahhh ..marah tahap climax nie... nape plaks nie As?? iskkkk .........
    x baek marah2 dipg jumaat k..... bek ngucap byk2 ...

    ReplyDelete
  3. c.wa: thanks.. mmg sedih ngan kawan2 mcm ni.. Bkn kita kacau depa pun tapi men bgan dengki ni... takde hal pun jd hal.. apa yg kita beli pun jd masalah kt depa..
    naimah: kecewa sgt2 ngan perangai n sikap sesetengah pihak.. Bkn sengaja cari pasal or nak marah but mmg terluka ngan depa....

    ReplyDelete
  4. terluka?? uihhh susah nie jenuh nak p berubat nie...
    hehehhe ilex aa beb.. x yah nak pening2 pk hal manusia len. pk hal famly kita ckup but just amik yg bley dibuat tauladan n teladan .. (btul ka ayat nie??).. bley la kan ....
    tgk kelemahah manusia len utk memperbaiki diri kita x salah.... tp jgn layan kalau x btoi..

    ReplyDelete