Pages

Monday, November 8, 2010

Impian dan angan- angan.... 2012


Dah nama pun impian dan angan- angan, dah tentu la en3 kali ni bout impian dan angan- angan mat jenin cikgu aslina kan???? Yabedabeduuuuuuuuuuu.... Biasa la kawan- kawan, bila berangan tu memang menarik... Masa berputar pun tak terasa cepatnya kan....
En3 kali ni bout my house.. Hehehehe.. Actually tadi me n hubby pegi tgk model umah kami... Developer call kata model umah dah siap leh pegi tgk... Seperti biasa la, saya la yang terlebih- lebih teruja tahap gaban nak tgk umah kami walaupun stage siap umah tu baru 15%... Biasa la pompuan.. Melebih- lebih... Suami hanya mengikut kata hati saya yang tergedik- gedik nak tengok.. Tak dapat tgk umah, modelnya pun jadi la...
Hasilnya dapat la tgk pro n kon umah kami tu... Suami kata petak sgt la umah tu, saya kata takkan nak bulat kot.. Dia kata takde keluk- keluk ekonomi kat umah tu.. Saya kata takpe nnt kita wat reno besar- besaran...
Dapur impian hati saya....

Tempat saya dan keluarga lepak sambil berborak sesambil tgk saya memasak.....

Bestkan kalau impian utk dapur macam ni tercapai...

Reno utk ni semua makan RM70K..Mampukah????
Dalam kepala hotak ni dah ada macam- macam perancangan untuk umah tu.Nak letak TV kat mana.. Nak wat wet kitchen kat mana.. hehehe.. Bilik amani & adelia camna.. Semuanya bermain- main sampaikan suami pun tegur.. Berangan- berangan.. Dok senyum sorang- sorang macam orang tak betul....



Ruang beradu saya dan suami....

Ruang tamu mestilah minimalis.. Tak mau serabut- serabut

Impian.... harapan... Moga- moga termakbul doa tercapai impian untuk memiliki rumah impian seperti yang diharapkan.... Sebenarnya, saya dan suami beli rumah ini bukan utk long term kami berdua... Sememangnya saya dan suami berhajat untuk beli rumah ni untuk amani... yang ni suami saya yang belikan.... Saya akan belikan untuk adelia.. Dan untuk kami berdua, saya bercadang untuk membeli sebidang tanah dan design rumah kami sendiri kelak.. Tapi benda ni untuk long terms... memandangkan kebanyakkan cikgu kampung macam saya ni, bila dah berpencen, akan duduk di rumah sendiri yang diorang buat sendiri, maka saya ambil kesimpulan, biarlah rumah ni diserahkan pada anak- anak kelak... Mana yang termampu kami sediakan, kami sediakan khas untuk anak- anak tersayang.... InsyaAllah jika diizin kan TUHAN....

p/s:- tak sabar- sabar tunggu rumah siap.. Bumbung pun belum siap lagi.. inikan nak siap.. Lambat lagi la jawabnya....

4 comments:

  1. wah... dah beli rumah eiks.. tahniah2... may all ur dreams come true. x salah pasang angan2 dulu sementara nak dapatkan btu;.. lain la cam kami dok angan2 tp habuk pun x dak... huhuh ...
    kami pon x sabo nak beli rumah but nak kena plan btul2 coz byk menda nak kena pk kan..
    btw hapy 4 u coz dah dapat dream hse 4 amani..deco puas2 eh ...... kasik gempaks skit.. best kan kalau penag ada IKEA...

    ReplyDelete
  2. as..impian as sama ngan cwa la..nak2 tang dapur kan sampai hubby pun dah tau cwa ske dapur camna heheheeee...

    as dah beli umah ye?ni la a big secret tu ye..congrates la..as beli umah siap ke,buat umah sendiri?mana2 pun x rugi sbnrnya kan..investment..

    tp b'untung la as keje cikgu,bole pinjam loan..hhhmmmm wa ni harapkn laki je belikn,nk beli sendiri mmg x mampu la :(

    ReplyDelete
  3. naimah: ala rumah biasa2 jer naimah.. Kebetulan ok so as soh amie beli.... Bias jer umah tu.... Best kan kalau IKEA ada kat Penang.. Kedah mmg sure takde nye...

    C.wa: C.wa, impian sema org ada cuma nak melaksanakan tu bukannya mudah.. Mahal!!!! As beli umah ni tapi bkn guna loan gomen... As nak tunggu gaji naiklagi skit baru nak amik umah len guna gomen loan... Ni as guna bank loan..Kami nak beli tanah c.wa n nak buatumah sendiri.. Umah ni insyaAllah utk sementara waktu dulu....

    ReplyDelete
  4. beli rumah pun x rugi.. demi masa depan n anak2 gaks.. x salah melabur ngan pemebelian rumah nie x mcm beli kereta, bwk balik terus harga down..
    Dah nawaitu n kebetulan rezeki don wory la... amik jee mana yg mampu dulu..
    Plan amie sama la ngan c'on.. jenis nak wat rumah kat tanah sdiri.. tp naimah kena pk balik coz dia nak balik dok yan.. huhuhuh .....
    Ikutkan harga rumah kat penang nie dah leh dapat banglo 5-6 bilik kalau balik wat rumah sdiri kat side yan 2.. huhu x taw la. itu planning mr papa.. mr mama ni ikut mana yg baik je la...

    ReplyDelete