Pages

Monday, June 27, 2011

Apa pendapat?

Salam semua...

Dah seminggu lebih since school open for new semester..
Macam tu gak la ngan anak aku amani.. 
Aku penah cite kan dulu dia school from 8.00 till 12.30 jer kan coz daddy akan gi amik dia..
Masa tu adelia still y mum jaga b4 my mum operate mata kan..
So now naik penggal persekolahan baru, aku cadang nak amik dia kul 2.00 la paling lewat pun coz sekali harung amik si adik yang aku antar kat pengasuh... Still dok setaman ngan tadika amani..
But then, yesterday aku borak2 la ngan teacher dia coz Sunday and monday amani absent..
Aku tanya la progress dia kat school but then the teacher told me something yg buat aku agak sedih, pilu dan sebak... Emo kejap la...
Teacher tu kata since aku amik amani kul 2.00 ptg, dia dah tak cam dulu lagi..
A bit sensitif, mudah menangis, kalau tgk og balik dia akan dok dalam bilik komputer sorang2 or depan pintu sambil cakap.
"cikgu nape daddy tak datang lagi.. daddy lupa ke"
(sedih siot dengar cikgu tu kata gitu)
"Cikgu, daddy lupa amik kakak ke?"
(lagi tambah sedih)
"Cikgu nape mummy lambat sangat ni?"
"Mana mummy daddy ni.. Kakak sayang mummy, daddy and adik"
(Korang aku mmg sedih.. dapat bayangkan wajah pilu, cebik2 nak nangis anak aku ni)
Even aku sgt garang ngan dia tapi dia kebangaan kami, aku sayang dia sgt2... Teramat menyayangi si pintar ni..
Memang aku perasan kalau kami g amik dia pukul 2.00 mmg dia tak seronok sgt2..
DIa penah kata, "Semua kawan kakak dah balik"
"Tak mau mandi kat school dah...mummy"

Pagi tadi dapat sms dari hubby masa aku kat school...

Ksian amani td dia x mau p skol. pujuk dr kul 7.30 smp 8 bru mandi pastu x mau pakai unifom. Yyg start engine bli nasi tinggal dia. menngis nk ikut. blik dia dah siap.kul 8.30 nk mkn nasi kt umah dulu plak. yyg tak bagi coz da lewat. salam mak tok sambil cebik. dlm kete dia kata ngantuk. nmpk kasut adik nk p antar kt mama. nk ikut yyg work la. mcm2 alasan. pujuk p kedai ah boon ok skit. bli mcm biasa. smpi kt skool just drop kt playground. nmpk muka dia x epi n cebik.Dia x g men tp dok atas krusi ngan kawan dia sorg lg smbl bye2 yyg. mmg nmpk muka dia nak nangis. yyg bye2 tp buat2 x nmpk tp yyg sedih tgk dia. satg 12.30 yyg amik dia.

So the conclusion:- Tak mau la bagi amani stay sampai kul 2.00.. Biar la bersusah2 skit.. Aku ngan hubby nekad tak mau bagi amani stress n rasa tertekan.. Actuallynya dia still kecik lagi nak faced semua ni.. Tapi sebab keadaan memaksa, kami suami isteri kerja, kami terpaksa korbankan anak kami untuk pegi kerja.. Hantar dia ke school even dia still kecik lagi.. Aku tau amani budak bijak coz now dia dah kenal huruf.. Sangat2 gemar baca plat number kereta, signboard, flyers.... Moga lepas ni dia akan happy balik time ke school... Love u amani.. AKu nekad, biarlah bulan ni yg terakhir dia kat school smpi kul 2.00...





2 comments:

  1. alahai cwa baca pun mcm nk nangis je rasa huhuuu..

    agaknya dia dah biasa daddy dia ambik kul 12 tiba2 org lain dah balik dia sorang je x balik lg..tentu la sedih kan..

    mmg betul as sbb anak akak cwa pun penah gitu..kesian sgt2!!

    kalo trus t'tekan nt takut dia x nk gi school plak..

    k la as kita p'betulkn balik keadaan ye!gud luck!

    ReplyDelete
  2. huhuu ... ciannya Amani. Tp budak2 mmg cam 2 as kalau kita dah biasa amik awal tetiba amik lambat mula la bermuka2.. Amani x pa la makan saman n dengaq gak cakap.. Cam Qayyim kalau lambat sampai ke malam mula la... huhu semua benda x kena.. cian sgt2 tp sometimes kena stay back sampi malam utk preparation kan.. huhuhu nek sebak kalu pk hal anak2 nie...

    ReplyDelete