Pages

Wednesday, June 1, 2011

Lunch for today

Memandangkan hari ni aku bersama anak- anak jer..
Berkampung di umah mentua....
Mak tok takde g jaga wan kat sepital...
Mak long pun takde dah balik umah kat SP so jadinya kami2 jer la yang dok kat umah nih..
So malam tadi asben gue tanya..
"B nak masak or nak beli esok?"
"Boleh ke masak ngan anak2 lagi"
Amboi tanya macam isteri mu ini tak penah masak time anak2 ade...
Chait!!!
Apa gue buat utk sarapan pagi?
Hehehehe..
Gue buat maggie goreng.. Utk asben ku... Aku masakkan yg pedas skit.. Guna jer maggie tapi gireng tak guna perencah maggie pun.. Tumis sendiri..
Utk anak2 still guna mee maggie tu but aku taruk udang, sotong n carrot... Habis semangkuk budak2 ni sebat..
Sodap kot mummy meka ni masak.. Ngagagagaga..
Rajin dak aku????
Kat bawah ni sotong sambal... Sodap wa cakap sama lu.. Sebab, tak pasal2 aku sebat 2 ekor..
Makan pun sembunyi2 time kanak2 ribena ni tido tadi..

Ni pulak ayam goreng..
Dah tak tau nak masak mende..
So ayam goreng.. ayam goreng.. (cakap mesti macam upin ipin cakap tau)

Yang ni pulak, labu air masak ngan udang n su hun..
Actually more utk kanak2 ribena tu..
Kalau dah suma mummy meka masak sambal, ape kehal pulak ngan kanak2 ni nak makan kan???

Jenguk2 peti ais mak mentua, terpandang jagung..
Aiksss!!!! Tak kidna jagung mentua k..
Kami yg beli masa g tesco ritu so, juz rebuskan jer utk kanak2 dua org nih...
Meka kan suke jagung...

Aktiviti mereka masa aku tgh masak..
Kusssss smeangat..Bersepah umah mak tok budak 2 beradik nih kerjakan...
Jgn tak tau..
Nnt bila soh kemas,
1001 alasan la wujud..
Kakak sakit tgn la, kakak malas la.. Kakak penat la. Asyik2 kakak jer kena kemas.. Adik tu???
Amboi!!! Amboi!!! Bla punggah sepakat membawa berkat ek..
Bila soh simpan macam2 alasan..
"Mummy ni bebel mcm k.ros jer la.."
"Mummy tau dak sape k.ros tu?"
"Akak upin ipin la suke bebel macam mummy"
Debushhhhhhhh!!! Amik ko... Anak pun kate ko suke bebel.... 
 Apa2 aje la janji mummy korang nih ade masa nak masak..
MAsakkan tak hangit korang kerjakan...
Punggah la nak oiiii... Janji jgn kacau mummy nak masak..
Kalau lambat nnt korang jugak la yang kata..
"Mummy, nak makan nasik..."
"Nak ayam goreng.. nak ayam goreng"

p/s: jap g nak balik ke umah kami.... nak tido semalam dua kat teratak serindik kami tu.. Dah byk malam tak nikmati katil empuk kami tu.. Hehehehe...

Sampai sini jer cite aku rajin masak..
hahahaha.. Sure korang berbulu baca..
Aku tak kisah..
Byeeeee...
Gue nak gi empok2 si amani ja..
Tido macam org susah ati..
15 minit jer..

No comments:

Post a Comment