Pages

Saturday, February 25, 2012

Kegilaan melampau...

Salam peepssssss..
Hai guys...
Aku takde mende nak bebel juz nak share kegilaan aku skg nih..
Laling kata kegilaan melampau..
Melampau ke?
I think it`s more kepada keperluan but a bit kepada kehendak rite?
But bising2 laling pun bila mintak berenti, siap tolong cari parking lagi..
Tapi... mintak mahap la ek dia nak masuk...
Dia dok luar jer k..
Aku pun donno sebabnya..
Antara reason aku dok budget2 sendiri la...
1. mayb sebab suma pompuan lam kedai tu.. Opppp koss la takkan lelaki nak masuk beli tudung kan..
2. sbb boring dok lelama lam kedai tu.. Opp kosss la.. pilih bukan senang beb.. Silap percaturan rugi duit.. Kaler kena la sama ngan baju nak pakaikan..
3. Yang ni aku rasa main couse dia tak mu masuk.. hehehehe.. Dia takut aku powww dia.. Hahahaha.. Jgn risau la laling.. Kalau aku nak masuk Ariani tu tandanya akuada duit la.. Dan itu bererti aku akan bayar sendiri.. Unless.. laling volunteer nak bayarkan.. Wah time tu.. pucuk dicita, ulam mendatang...
Ok, last friday aku gi SP, so kebetulan pulak gaji baru masuk.. then dapat pulak duit kutu..
So cakap kat laling soh singgah jap kat Ariani SP..
Aku ada la sekali pegi time mula2 Ariani bukak kat Sp masa tu tgh pegnen Adelia..
But time tu Ariani tak fames sgt..
Time aku pakai pun, lum ada ramai kawan2 yg pakai coz diorg kata mahal and tak berapa femes lagi tudung sytle indon tu.. Dolu2 la... Skg ni rata2 member aku mmg pakai tudung INDON ni la...
So sementara laling gi cari parking, aku bawak la kanak2 2 org ni masuk sama...
Dah si kakak ngan adik berlari berkejaran lam tu..
Abih2 lari2 merengek lak nak tudung ariani gak..
Kakak.. "Mummy ni kan.. nak beli lagi la tu tudung ariani.. Kan dah ada banyak tu"
Beletiaq kat aku laks si kakak..
Sempat la aku rembat 5 helai tudung kat sana but mostly aku amik Printed Awning Panel coz aku suka corak2 tudung Ariani..
Yang kosong tu biasa jer just beli utk pakai ngn baju kurung...
Laling geleng pala bila tgk aku kuar bawak paperbag Ariani..
Tau dah.. sgt2 sure mesti more than 3 la tu.. Kata laling..
Murah beb sbb 5 helai aku dapat beli RM375 coz tolak diskaun ngan kad platinum lagi 15%..
Kalau tak.. dlm RM500++ gak la coz printed Awning Panel tu sehelai RM138 kan... Ni lepas diskau jadi RM103 then tolak lagi 15%... Untungkan????
Lepas settle kerja2 aku kat Ariani.. teman laling gi survey Ipad2 kat Village Mall..
Malamnya bawak anak2 gi makan kat A&W dan shoping skit2 brg umah kat TESCO..
Habis sudah sehari perjalanan idup kami..


Kira- kira tadi dah lebih dari 20 helai tudung Ariani aku beli.. Huhuhu.. Kalau ikutkan duit mmg dah beribu habih hanya sebab tudung...but sbb minat... pejamkan mata jer la.. Skg ni trend tudung Pearl Haya dan Fareeda kan... Aku ada sehelai tudung Fareeda.. Beli masa gi S.Alam ritu.. Mahal RM138 utk sehelai selendang but cuma pakai sekali jer sbb tak selesa.. Membazirkan??? Then teringin nakpakai tudung Pearl Haya tapi mahal sgt la.. The cheapest pun sehelai RM169... Huhuhu.. Rasa syg laks duit kalau beli mahal2 macam Fareeda tu tapi pakai sekali jer.. Kalau ariani ni, harga agak berpatuttan dan mmg konpim selesa pakaii... Gila aku bab tudung Ariani, gila lagi mak aku.. Sekali bawak gi borong sampai 13 helai.. Sekali beli cecah ribuan terus.. Aku ada gak la limitkan... Paling byk aku penah beli kat Ariani pun RM600+++ sekali beli.... Itu pun first and last kot... Hehehehe.. Serik dah... Setakat beli 5 helai dlm 300+++ tu ok lagi la kan... Korang minat tudung pesen apa laks???


p/s:- mr hubby bising cz pakai tudung Ariani wat sidai baju kat luar umah.. Sakan kata beliau.. La bukan dah ada pakai jer la... Ishhhhh!!!! Ada lagi 1 kegilaan aku.. Mr hubby mmg geleng pala ngan pening pala ngan bini dia ni... AKu gila beli EMAS.. Barang kemas la, emas ketui2 tu la.. Janji emas... Utk pelaburan.. Siyess beb..Ritu masa aku beli emas public gold tu 20gm harga RM1990.. but now dah cecah RM4K.. Aku beli tak smapai 2 thn... Beli beb utk simpanan hari tua nnt... Sesak2 leh gadai.. Heheheh

1 comment:

  1. banyaknya tudung ariani as..

    cwa belum mampu lg la nak beli tudung mahal ni as hhheee..teringin tu teringin tp tu la belum ada rezeki :D

    aritu lalu je kt ariani SP tu tp x berani nk masuk kkkkeee

    ReplyDelete