Pages

Wednesday, February 22, 2012

Masak2....

Salam petang utk semua...
Korang kalau petang2 nih rajin dak nak wat makan apa2 utk tea???
Cadangnya petang ni nak wat la agar2 santan tapi santan laks non ado..
Santan kotak leh dak eh???
Tak penah coba so tak berapa nak berani...
Takut last2 ke PAKCIK "TONG" perginya...
So last week, tetiba terajin teringin terbuat pizza handmade.. (punya la byk TER)
Amende handmade.. Roti beli instant kat Kedai Bakery...
Juz topping dia jer aku wat sendiri...
Sodap beb wa cakap lu..
Masak sebiji.. Tak smapai 5 min habis even roti dia aku bake lam oven lama sgt so terover garing..
Tapi sedap beb...

  Pastu last Saturday, aku gi lepaking kat umah mak..
Teringin tertunjuk terterror la pulak kat adik ipar ngan adik2 yg len buat donut..
"Korang tgk kakak korang ni masak"
(Sebab tu laki dia gemukss... dia pun gemuksss...)
Sebab dia soka wat makan2...
Hahahaha..
Sekali bancuh pi bancuh mai..
Goreng2.. Sodap la pulak..
1/2kg tepung dpt la 20 biji donut bolat2 tu..
Yang cucuk ngan stick dpt la lam 20 btg..
Sebtg aku cucuk 3 biji...
Ingatkan tak laku sekali..
Hahhhh.. sampai adik ipar tapau wak balik umah sewa depa...
Bangga, kombang kompis hidung...

OK la.. Sementara anak2 dok tido..
Aku nak gi didihkan air wat agar2 marble jap...
Nak tunjuk rajin la pulak..
Bukan la...
Eden teringin nak makan la...
Till then..
byeeee

p/s:- esok2 aku upload ek pic n hupdate pasal makaroni bakar and agar2 marble aku ek.. Semalam wat makaroni bakar.. Ada skit lagi tu.. Jap ek nak gi amik bahan bukti nak boh lam blog.. Daaaa

1 comment:

  1. sedap tu nampaknya pizza dan donut :D..

    share la resepi donut nnt nk try kt umah :D

    ReplyDelete