Pages

Wednesday, February 15, 2012

Lama tak hupdate kisah kanak- kanak ribena

Kakak.... 4 yrs 4 months old...

Yeya... 2 yrs and 11 months old...
Salam peeps..
Hye guys.. Sihat rini? (budget org pulun baca blog aku)
Lama kan korang tak dengar stori mori anak2 dara aku..
Skg dah boleh gelar nak dara coz dua2 dah besar panjang...
Cuma nak tima menantu lambat lagi k..


Ok... milestone utk si kakak dulu ek...


  • seperti biasa, seorang yg sgt2 aktif, lasak, manja.. bit merap even dah ada adik...
  • kuat merajuk, pemarah.. ikut perangai mummy dia la tu.. makin ari makin moody..
  • dah sekolah masuk pra sekolah.. dah kenal huruf, number cuma still in progress tuk membaca..
  • dah pandai demand macam2.. botak pala laling aku ngan permintaan dia..
  • suka merap and memberontak esp time balik sekolah coz tooo tired n sleepy but as usual sgt2 bersemangat utk ke sekolah. Kat ok jer but when came home, jejak je kaki kat muka umah mula la wat hal.. Kdg2 nipis tahap kesabaran aku kumpul.. Agak2 makin tipis aku sesah jer...
  • Hehehehe.. jgn tak tau til now she still milk bottle lagi k.. Kesian nak stop dia from minum susu.. Biasanya pagi dia tak request but when came back from school, bila dok kat opis aku, mula la cari bottle dia and as a very concern mummy, aku mmg tiap2 pagi bancuh siap2 1 bottle khas utk kakak.. Sometimes aku masukkan susu dia lam fridge and sometime aku letak jer kat book shelf aku.. So when it comes to craving bottle.. kata p la camna pun dia tetap gongong..
  • Kesian nak stop susu dia sbb bagi aku lam susu tu ada macam2 nutrien.. So even dia tak makan pun but her weight is still good.. Gigi pun ok..
Enough bout kakak.. now turn adelia a.k.a si adik pulak..


  • so pampered girl.. Jgn la tetinggi suara skit mula la nangis..
  • dah pandai menjawab cakap orang even pelat... hai la adik, umur dah nak masuk 3 yrs old but still ckp tak terus lagi ek..
  • mlm2 tido mesti nak kena kepit2.. Siap atur kakak sleep with daddy.. yeya with mummy..
  • Skg tgh angin, nak isap nenen mummy.. Ayaks.. so geli k.. Dah besar2 baru nak melekap isap puting.. Heheheeh...
  • Sgt suka makan.. makan.. makan.. makan.. makan... Bagi la apa saja, kalau dia suka byk la dia makan... Tak suka still makan but skit la.. Tu pasal berat adik 11.5kg berat kakak 15kg..
  • Amat2 suka coklat.. bgn pagi jer trus g kat fridge.. cari kinder bueno... Kopak mummy n lalingku.. Tak pun kinder joy...
  • Air sgt suka hot coklat cadbury.. Taste tinggi budak kecik nih..
  • Dah boleh share baju ngan kakak coz size dah lebih kurang sama..
  • Asyik dok request nak "baby boy" nak "baby boy"... Cewah!!! bagi hint nampak kat mummy ngan daddy utk sorang lagi.. Hahahahha
  • Cucu atuk and nanny sangat2.. Cer la tepon nanny and atuk bagitau "mak, yeya nangis2 nak mak mlm tadi..." Mlm tu jugak org tua aku dtg dr alor setar ke pendang.. Amik bawak balik umah meka. Tido ngan meka.. Cer mummy or daddy call tanya " yeya, rindu mummy ngan daddy dak?" pasti dijawab "dak pun".. huhuhuhu.. sentap tau...
  • Kalau tido umh mak abah kat alor setar, berhanimun la aku ngan laling coz anak2 sgt2 pasti tido ngan mak abah.. Hehehehe..
ok la.. Tamat sudah cite pasal anak2 aku.. Nnt aku hupdate pasal laling aku tau.. Laling kesayangan tu.. Kalau gaduh pun sayang gakkan.. Mana ada laki bini tak gaduh.. tak sentap.. Dah nama pun asam garam umah tangga.. Cer tgk sat bini mana yg taat sgt (erti kata len bek sampai tak lawan, tak gaduh, mengiyakan segala kata suami...)Aci bet la susah nak jumpa zaman skg ni... Lawan2 gak la tapi hormat tetap ada.. Dah nama pun suami.. Harus la ingat.. Harus la tau syurga kat bawah tapak kaki laling.. Tak payah bagitau pun suma isteri tau.. Rite women????



4 comments:

  1. wahh dah meriah ngan anak dara rumah depa.. bley la plan 4 boboy plak i'allah.. try la guna chinese calendae coz naimah pun last time guna itu n alhamdulillah.. cuma kita usaha je la. x bley 100% p'caya khurafat plas..

    Tgk amani dok men ipad..Qayyim pun dah lama mintak.. tp itulah poket mama ni ha x brapa nak ckup lagi.. heheh ok x utk budak2.. skali pikir kesian plak skali piki donno la...

    ReplyDelete
  2. gah besar da n makin cantik kanak2 ribena tu hhheee

    ReplyDelete
  3. Naimah: kami tak pakai Ipad lagi.. Tu Galaxy Tab arwah pak mentua.. Amie continue byr and pakai but most of all budak2 ni la yang dok pulun men game.. Download game.. Depa syok la coz nak main game naimah.. As pun tgh dok pikir nak pakai Ipad sbb kalau 1 jer budak2 ni asyik gaduh berebut...

    ReplyDelete
  4. C.wa, tq2.. Cantik ke budak2 nih.. As tgk belemuih jer la..

    ReplyDelete