Pages

Tuesday, December 21, 2010

Aktiviti kami.....

Salam semua....

Harus rasanya aku cite skit la aktiviti aku dan meka- meka dikeliling aku ni esp anak- anak aku kan...
Korang pun tau kan yesterday adalah hari gaji untuk gomen staff...
Alah!! Gaji gomen ni ciput jer.. Tak sama ngan gaji org keje sendiri or swasta..
Aku tau la aku kan penah keje ngan bank... Kencang beb gaji pekerja swasta ni....
So bila dah gaji, maka harus la membeli- belah untuk keperluan sebulan..
After check list... apa patut beli.. apa patut kurangkan.. apa patut tambah so kami decide nak ke TESCO since kat sana tgh offer HUGGIES (RM34.00) & MAMY POKO (RM56.99) untuk dua orang kanak- kanak ribena nih...

Air twister kegemaran kami.. Senang org dtg terus tuang.. Tak kalut nak bancuh

Spare in case ada tetamu boleh gak wat makan- makan rite????
p/s:- baru dpt pamplet dari the store... HUGGIES kat sana lagi murah RM31.99 jer... Sape yg anak pakai HUGGIES moh la ke sana beli.. Tapi promotion utk 24-25 Dis 2010 jer... Aku mmg harus ke sana utk tambah stok kanak- kanak ni....

Itu aktiviti malam hari kami apabila mr daddy dah balik... Msa mr daddy went to work... Aku bawak anak- anak pegi tengok- tengok.. jengah-jengah kedai buku... Iya lah.. school pun dah nak bukak tak berapa ari jer lagi so need some referances utk buat ABM (alat bantu mangajar), and amani needs a few books for her homework... Kebetulan stationary aku utk ngajar pun dah ke mana tah.. Mcm budak- budak.. bukak sekolah nak baru.. Mcm tu jugak aku even dah bergelar guru.. So kami terjah PUSTAKA UNION...

Buku untuk amani

Wah!!! Model dah bergaya bersma buku- bukunya...

Ini buku untuk mummy baca- baca masa santai...
Cadang nak terjah again PUSTAKA UNION a few days later coz ada novel dah berkenan dihati but oleh sebab pulus sikit so mayb next week nak pegi beli gak.. " CONFESSION OF A SHOPAHOLIC" #1 BEST SELLER at UK.... " MORNING, NOON & NIGHT" by JUDITH MC NAUGHT....
Bangga bangat ngan budak- budak ni.. Terus amik buku- buku tu terus tengok ( dah baca belum tau lagi)

Suka buku ni.. Teach bout sequencing but at first teach how to make straight line..
Actually mcm cara- cara menulis la.. 1st step untuk menulis.. Ok sgt2.. Age pun utk 3-4 yrs kan...
Ini untuk mummy la.. Takkan amani dah tulis diari kot...
Actually my organizer utk meeting ke.. apa2 notes masa assembly nak kena take note...
Suke bangat coz tiap2 page ada doa harian utk kita amalkan..
Hope amal la ek...
Yang ini buku doa harian untuk anak kesayangan ku....
akademik & agama mesti seimbang.. JERI
So itu saja kisah aku untuk 2 hari lepas.... Next n3 aku citer bout CAKE BAKING.. LOVE MAKING  k...
So jumpa lagi..
Salam sayang dari mummy amielin untuk semua readers... 


No comments:

Post a Comment