Pages

Wednesday, December 1, 2010

I think.. I write..


Boleh dak letak title camtu.... Hehe..
Aku fikir.. aku tulis la.. Bukannya kena wat karangan pun kan...
Apa yg terlintas di kepala hotak ni terus jer tulis....

1st:- Kemas umah..
Boleh la ek layan jap citer pasal kemas umah kami...
Citernya, ptg kelmarin aku dapat call dr hubby n FIL.. Diorang nak let go sepasang kerusi kat Kedai hubby (AMIDA ENT).. sbb stok makin byk.. Kedai makin sempit..
Aku nak kata tak mau.. brg dah ade dpn umah.. Hubby minta sepupu dia antokan guna lori...
Nak letak dlm umah, rasanya dah penuh.. Mana dgn menan (playground amani), sofa kami, rak kasut kami...
Huhuhu.. Buntu pikirkan..
Nak letak kat luar, sayang coz still elok.. Satgi basah ke, kucing kencing ke.. Sayang gak..
Last2 malam tadi, kami laki bini proses umah tu...
Kejap konar sana... kejap konar sini perabot2 dlm umah tu..
Last2 capai kata sepakat...
Tadaaaaaa.. umah kami dah cantik.. even sikit sempit...
Sambil2 dok bentang karpet aku ckp.. best kan wat keje sama2 mcm ni.. Apa yg penting kerja sama... Hahahaha

p/s:- saya tak bg arahan ya utk suami buat kerja tu.. Jgn salah paham laks nnt igt saya arah suami utk buat    kerja... Ini umah kami, kami buat kerja atas dasar give n take k....

2nd:- Chalet puteri ayu
Esok.. esok ari khamiskan???
Esok aku nak belanja family aku pegi tido2 kat chalet putri ayu kat titi ayun, yan..
Murah2 jer tempat tu..
Apa yg penting.. Enjoy...
Dah lam aku tak lepak2 ngan family aku.. Yg bestnya abah aku pun terlibat sama kali ni..
Dia pun excited nak pegi. Siap ajak adik lelaki aku gi memancing tu...
Kami sekeluarga takde la pegi tido2 hotel2 mahal2 ni... Chalet2 jer.... Sebab mak abah tak suka macam2 tu..
Aku mampu untuk sponser depa tido kat hotel2 tu kalau betul mak n abah tak mampu, tapi aku tau.. buang karan jer..
Abah sure tak mau kalau ke tempat2 mcm tu..
So better aku book chalet2 mcm ni.. Even org tgk dok kat kg jer pun..
Chalet pun biasa2 jer..
Janji abah ngan mak suka n puas ati..
Mlmnya ade barbekue lagi..
Sape2 yg dok berdekatan moh la join kami....
Tak sabarnya nak tunggu esok.....

3rd:- Singapore
Pada kazenku ayis yg nak kawen 1/1/2011 kat s`pore.. sorry la.. Aku tak dpt menghadirkan diri..
Kan baru bukak sek.. Takkan dah nak cuti.. Kenduri laks jatuh ari ahad coz sabtu tu baru akad nikah...
Pikir2 mmg nak sgt pegi coz masa aku kawen, family dr s`pore semua turun kedah..
Bantu aku.. Duit pun dr sumbangan diorg la yg membanyakkan duit sumbangan.. Iya lah bg SGD 2000.. convert RM dpt la RM4600 masa tu.. Tu dr family s`pore sahaja..
Mmg tak terucap la jasa baik mereka ni..
InsyaALLAh kalau takde aral melintang.. bila airasia wat promotion ke s`pore thn dpm aku pegi..
Bkn apa.. bila pikir naik bas sampai 12 jam.. mau ke si adelia tu..
Ada dia hamuk 1 bas sepanjang jln.. Boring...
Lagipun dengan sukacitanya.. Aku dah clear blacklist PTPTN....
Lepas ni...
aku nak gi jalan puas2.. nak ke tempat2 yg aku cdg nak pegi lepas ni.. InsyaAllah kalau ada duit la kan.. Takde duit nak jalan ngan apa... Rancang jer la jawabnya...

p/s:- utk ayis, k.elin ucapkan selamat pengantin baru...Semoga jadi suami yang baik dan bertanggungjawab.. Banyakkan bersabar sebab dugaan sentiasa ada dalam hidup berumahtangga ni.. Kalau kita tak cari, orang yang cari.. so banyakkan bersabar... y penting, belive in ur soulmate more than others...

1 comment:

  1. la awat x load gambaq umah pas kemas..kot2 bole bg idea utk wa plak ahakkksss!!!

    ReplyDelete