Pages

Tuesday, December 21, 2010

Cake baking.. Love making

Salam.... 

Sihat semuanya...
 Korang ingat tak aritu aku cakap nak citer kisah " Cake Baking.. Love making" kami????
Hahahaha.. Korang jgn salah paham tau bila tgk istilah love making tu...
Love making dengan anak- anak jer la..
Dah bapak anak- anak keluar bekerja..

Corak or cake decoration ciptaan kami...
Nice kan???? Teddy tu from sugar.. So boleh makan...
Apa korang dapat gambarkan.. citekan.. terangkan.. bila tgk pic atas nih????
Hahahaha.. Caya dak tu semua hasil kerja kami anak beranak...
Caya dak.. Caya dak???
Sure korang kata bedek ( ayat orang s`pore utk tipu).. tipu la... seyes kawan- kawan... Ni kerja kami anak- beranak dan jugak adik- beradik aku..
Idea dtg dari aku la mak budak sorang nih..
Kunun- kunun nak bagi amani layan buat cake..
Kunun- kunun macam mat salleh ajar anak tu..
Konon jer lebih.. Nak ikut style mat salleh....
Tapi agak berbangga kerana hasilnya amat WOW!!!! Menakjubkan.. menggembirakan...Speechless nengok hasil kerja kami..
Mcm riak pun ada dak??? hehehe.. Ini la jadinya bila orang yang tangan keras buat cake.. But not bad rite???? (kembang- kempis idung beta dan anak- anak)..
Proud of her coz sangat- sangat
berminat untuk sama- sama bake the cake.. deco the cakes..
Actually motif utama aku nak buat cupcakes ni coz aku ada tengok OPRAH TV SHOW... So dia tunjuk la video mat salleh ajar anak dorang ni deco cakes utk christmas dorang.. Secara tak langsung mengeratkan kemesraan anak beranak...
So aku pun request la kat adik beradik aku... Operasi bermula lepas acara beli- belah barang- barang buat cake...
Hasilnya amat la memberangsangkan n aku sangat- sangat kagum dengan amani... Memang la a bit messy, bersepah, kelam- kabut sebab chefnya kureng berpengalaman but everything go smoothly, very well n yang aku paling best sebab dapat libatkan amani untuk cake baking ni...
Secara tak langsung, ikatan kami makin kuat.. kasih sayang (love making) antara kami makin utuh...
Kalau ade masa.. korang pun boleh buat perkara same dengan anak- anak korang tau..
Try la.. sure best..
Memang rumah agak bersepah but sangat- sangat la seronok...
Actually banyak aktiviti yang kita boleh buat sama- sama ngan anak- anak time cuti or bila ada free time...
Nanti aku share ngan korang ok..
Now nak sleep coz anak- anak pun dah sleep...

Dua orang budak cerdik ni dah tido....

p/s:- sangat suke menghabiskan masa dengan anak- anak sekarang ni... Banyak aku belajar n hope banyak kelemahan dapat diperbaiki melalui pengalaman dan pelajaran... Masa lampau aku bukan lah sesuatu yang aku banggakan tetapi masa kini lebih berharga untuk dibanggakan...

1 comment:

  1. wahhhhh x sangka ye anak beranak kreatif & inovatif hehehee..

    bukan kecantikan kek itu yg plg utama tp hubungan waktu kek tu dibuat yg best kan!

    ReplyDelete