Pages

Monday, December 6, 2010

Juz sharing...

Korang.... Selamat Menyambut Awal Muharam... -Again, saya bersendirian ngan anak- anak di rumah while my husband went to work... Huhuhu.. Bit sad coz this is holiday but that is what a businessman has to do... Sacrifice their time with family in order to make money to his company.. Rite??? So korang- korang yang suami keje bleh cuti lama, public holidays pun cuti, beruntung dan bersyukur la.. Suami saya jarang- jarang bercuti.. Kalau nak pegi jalan mana- mana, kena rancang, kena tunggu approval dari suami baru ok.. Suami saya tak macam orang lain, suami korang balik kerja boleh lepak- lepak ngan ank bini, layan movie ngan korang ke, layan anak main ke kan.. Pastu time tido terus masuk tido rite???? Suami saya tak macam tu.... Kadang- kadang, balik kerja, kalau dah berbimbit- bimbit laptop kat tgn, meaning malam ni dia akan stayup... Korang sure tak terpikirkan.. Kadang- kadang dia berjaga sampai pagi... Org nyenyak tido, dia siapkan laptop orang... Bukan takde masa kat saya ngan anak- anak.. ada tapi limited... Kalau main ngan anak- anak, kat sisi dia ada laptop.. Kalau nak dinner pun, dia run dulu laptop customer, kalau nak mandi pun sama.. Bila saya dan anak- anak masuk tido, dia akan masuk sama, tapi untuk selimutkan kami n bagi good nite kiss kat 3 orang kami.. Huhuhu.. Itu cuma kadang- kadang la.. But early Nov till now, he keep bz with his work... No time for leisure.. I really pity of him but i know he loves his job so much.. Enjoy what he`s doing rite now... For me, after 4 years as his wife, I really understand bout his work.. Bout his holics in his works... That`s bout hubby... TOday, I hope he come back early to bring us to TESCO... Should fill up our fridge with foods.....

Saya tak tau nak buat apa dah ni.... Anak-anak dah tido.. Adelia still not in good condition.. Still hot.. This morning realized his tempt up to 38.5... Quickly wake her up n give medicine... Now getting better hopefully...
Rumah pun telah saya kemas, senang hati bila tgk rumah kemas.. Saya sedar, bila school open, saya will face with time constraint... U ols tau kan nape... Saya kuar umah, 6.30am every weekdays...Then reached home at 8.00pm.. Bla bla bla bla.. it`s olredi 11.30pm.. Time to sleep... If not tomorrow will be late... So u think do I have enough time for all these??? Yes.. nope.. Really hope it will be 26 hrs per day during school days so that I can settle my home work before go to school...
Kerusi dari kedai hubby yang dihantar ke rumah kami...
Sayang punya pasal nak letak kat luar kami sepakat letak dlm umah...
Space living room kami mmg makin sempit...

Pets lover... Fishes n tortoises amani... Include my pasu from Sarawak..

Hehehehe... anak- anak terbungkang tido...

Luckily still got space for the kiddos playground
if not terpaksa let go ke umah nanny la playground diorg..

Clean n tidy....
Ohoooooo.. my kiddos dah bangun.. Saye terpaksa berblog sambil sesekali melayan karenah 2 kanak-kanak ribena ni... Sampai sini dulu.. Bye

1 comment:

  1. walaupun umah kecik,kalo kita tau menympan & b'kemas itu lebih baik kan as..umah wa pun kecik cenonit je..tp kami sedaya upaya mnegmas & menyusun brg2 tu spy x semak mata heheee..suami wa plak jenis ske menyimpan brg2 yg konpem x guna pakai dah..kdg2 mmg sakit ati! semak!..bila kita dah bebel baru la dia buang sket2 hehheee..

    wa pun kdg2 je peti ais tu b'cuci..tu sbb malas betul nk menympan segala benda dlm peti ais,kalo rasa dah x leh mkn @ pakai mmg buang je trus heheee...

    ReplyDelete