Pages

Wednesday, December 8, 2010

Peti oh peti....

Saya dah serabut tengok peti ais di rumah saya.. Bukan nak beli baru... Nak kemas... Very messy n untidy.. Not well manage... Dlm compartment atas lagi la messy ngan sisa darah ke lebihan air yg dah bertukar jadi ais... So today my plan nak kemas my fridge kemas- kemas.. Cantik- cantik...
Biar kecil tapi bersih..
Korang pernah dengar tak orang kata, kalau nak tgk orang tu pembersih atau tidak, kalau pergi umah orang, tengok kat toilet n fridge dia..
Kalau toilet dia berlumut, nak pijak lantai pun geli, dinding pun ada lumut- lumut dah itam... Korang paham- paham la ek what type of person they are... Tapi tak semua toilet yg kotor tu sbb empunya tuan umah malas or mmg pengotor ya kawan- kawan.. Ada sesetengah tu, toiletnya mmg bersih.. Orang kedah kata cuci calat... Tapi disebabkan umah pesen lama, still guna mozek, s toilet tu nampak kotor, messy, berlumut... Actually disebabkan kesan- kesan penuaan...

Korang gamak dak nak melepas hajat dalam toilet "bersih" mcm ni???
Ni bukan pic toilet saya tau... Ini hanyalah gambaran semata- mata.. Topik utama bukan ttg toilet ya... Sila baca betul- betul tajuk kat atasssssss tu.. peti oh peti...
So untuk tidak membuang masa saya sepanjang cuti ni, saya telah melakukan aktiviti pembersihan fridge saya..
Tadaaaaaa.. Hasilnya...


Actually takde la bersih mana pun.. Tapi bersih la dari sebelum ni.. Saya pun heran.. Apa la yg saya bizikan selama ni ek sampaikan peti sejuk dah macam gudang sampah.. Elok sikit la at least cari barang still boleh jumpa la dlm peti ais saya ni... 2nd tray tu mmg khas untuk ubat- ubatan ya kawan- kawan... Mcm2 perisa, mcm2 rasa, mcm2 jenis.. ubat muntah, sakit perut, demam, selsema, batuk, kahak, antibiotik, cool fever, ubat cacing, sumbat pungkoq.. Semua ada.. Mcm2 ada.. Ala2 farmasi kecil gitu.. Hahahaha...Hati senang tgk my cute fridge dah well manage...

No comments:

Post a Comment