Pages

Sunday, December 5, 2010

Kalau...



Aku ni kalau dok sorang diri memang suka sgt mengelamun..
Orang kata daydreaming la...
Tabiat ni biasanya jadi bila aku dah takde keje nak buat... anak- anak pun dah tido...
So aku pun mula la kerja mengelamun..
Kalu mengelamun tu keluarkan duit aku mmg surender..
Tapi dah tak guna duit.. Syok pun ada kan...
 
Ok la.. kali ni aku nak citer pasal KALAU...
 
Aku ni bab -bab kalau ni memang suka sesangat la..
Korang penah tak masa kecik- kecik dulu.. kat sekolah cikgu soh tulis karangan tajuk KALAU..
Aku paling suka kalau karangan tu bertajuk KALAU SAYA KAYA...
Hahahaha.. makcik suko sgt- sgt tajuk tu..
KALAU SAYA BANYAK DUIT:-
1. saya nak beli kete besau sebijik...
2. nak reno umah cantik- cantik.. jeles tgk sepupu saya reno umah saja harga RM250K... Aku ni layak gosok mata jer la tgk umah di mcm istana... (opss umah dia bunglo 2 ting kat Bandar Darulaman)
3. Saya nak g hongkong dsneyland... nak bawak 2 org budak cumel ni tgk mickey mouse n minnie mouse
4. Saya nak bawak family saya g makan- makan..
5. nak belikan mak abah perabot baru.. Cian perabot lama byk dah old fashion..
6. paling penting saya nak pegi naik kapal star cruise ngan suami.. for our honeymoon y keberapa tah...
 
Semuanya kalau.. Kalau saya banyak duit.. Masalahnya ada duit tapi ciput.. cukup2 makan jer la ek.... Ok la daripada takde.. Ok la at least merasa gak naik kete even kecik n cumel jer Myvi kami tu... Ok la at least boleh gak g jalan- jalan makan angin ngan keluarga even tak p obercee pun kan... Ok la. Yang penting sentiasa berpuas ati ngan apa yang ada sekara ni.. Silap bukan berpuas ati.. BERSYUKUR .. ayt yang paling sesuai kan...

No comments:

Post a Comment